Está a concluir-se Comunidade de Prática sobre o Scratch - Scratch and ICT no inGenious (European SchoolNet), dinamizada pelo CCTIC da ESE/IPS (Teresa Marques).

Seis semanas depois o balanço é muito positivo e vários professores europeus iniciaram já trabalho com o Scratch em contexto educativo, motivados pelas partilhas e discussões havidas durante este tempo de diálogo.

Eram objetivos desta Comunidade, os seguintes:

The aim of this Community is to:

1. Know and understand the programming language Scratch - origin, fundamentals and educational strengths connecting and making curriculum meaningful, and promoting STEM
2. Share resources, knowledge and ideas that lead teachers to learn and feel comfortable about taking this tool into their classrooms and mediate its use.
3. Motivate teachers to use Scratch in the classroom, or other educational contexts, in an enthusiastic regular basis connecting subjects and creating meaningful contexts/environments to use mathematics and other STEM contents
4. Engage in active conversations/interrogations about Scratch and its role in promoting a better technologic fluency development at school, a more motivating and demanding environment for learning (changing students from almost only consumers into active and creative designers, builders and effective problem solvers).