Arrancou no dia 16 de abril a comunidade de prática "Scratch and ICT" para professores do projecto inGenius, do European Schoolnet.

Esta comunidade (que se concluirá no dia 29 e maio, após seis semanas de funcionamento) é moderada por Teresa Marques do CCTIC-ESE/IPS e espera-se que, no final, tenha sido possível motivar mais professores e escolas (Portugal e outros países da Europa) para utilizar a ferramenta Scratch em contexto educativo.

The aim of this Community is to:

1. Know and understand the programming language Scratch - origin, fundamentals and educational strengths connecting and making curriculum meaningful, and promoting STEM
  2. Share resources, knowledge and ideas that lead teachers to learn and feel comfortable about taking this tool into their classrooms and mediate it’s use
  3. Motivate teachers to use Scratch in the classroom, or other educational contexts, in a enthusiastic regular basis connecting subjects and creating meaningful contexts/environments to use mathematics and other STEM contents
  4. Engage in active conversations/interrogations about Scratch and it’s role in promoting a better technologic fluency development at school, a more motivating and demanding environment for learning (changing students from almost only consumers into active and creative designers, builders and effective problem solvers).